2017 г.

Научни публикации, публикувани в издания, реферирани и индексирани в световноизвестни бази данни (Web of Sciencе) и (SCOPUS)

  • Andreeva, A., Celo, P. & Vian, N. (2017). 6 Play in Children with Hearing Impairments. In Play development in children with disabilties (pp. 94-101). Warsaw, Poland: De Gruyter Open Poland. https://doi.org/10.1515/9783110522143-008

 

2018 г.

Научни публикации, публикувани в издания, реферирани и индексирани в световноизвестни бази данни (Web of Sciencе) и (SCOPUS)

  • Goranova, Е., Kostdinova, D., Vezenkov, St. (2018). Struggle, Avoidance and Expectancy in Stuttering Relate to Arousal Systems in Different Speech Tasks Performed by Adults who Stutter. Balkanistic Forum, 18 (2), pp. 146-161.

 

Научни публикации в научни списания, представени в световни вторични литературни източници

  • Georgieva, D., Simonska, M., Stoilova, R. (2018). Synchronizing international guidelines for university student training in stuttering: the Bulgarian evidence-based practice perspective. Proceeding of the Third International Conference on Stuttering, June 14-16, 2018, Roma, Italy, ed. by Tomaiuoli, Erickson, ISBN 978-88-590-1846-9, pp. 249-257.
  • Goranova, Е., (2018). Investigation of interaction between fluent/dysfluent speech and skin conductance level by preschool-age children who stutter and who do not stutter. Proceedings of the 3nd International Conference on Stuttering June 14-16, 2018, Roma, Italy, ISBN 978-88-590-1846-9, pp. 258-265

 

2019 г.

Научни публикации, публикувани в издания, реферирани и индексирани в световноизвестни бази данни (Web of Sciencе) и (SCOPUS)

  • Ioannou, А., Andreеva, А. (2019). Play and learn with an intelligent robot: Enhancing the therapy of hearing-impaired children, in Proc. IFIP Conf. Hum.-Comput. Interact. Cham, Switzerland: Springer, 2019, pp. 436–452.

Научни публикации в научни списания, представени в световни вторични литературни източници

  • Goranova, Е., Kostdinova, D., Vezenkov, St. (2019). Determining Subgroups of People who Stutter with Diadochokinetic Productions and Functional Parameters. International Journal - KNOWLEDGE, Vol.30.4, March, 2019, pp. 1031-1036.
  • Kalpachki, R., Ruseva R., Misheva E., Kalpachka D., Vencheva S., Rafailova K., Pramatarova T., Bozhkova M., Mladenova D., Popovska T., Georgiev V., Kancheva K., Ivanova K., Sakelarova T., Ivanova I., Shakir M., Gramatikova V., Borisova V., Alioski N. (2019). Intravenous thrombolysis at the largest stroke center in Bulgaria - two-years follow-up, European Stroke Journal

 

2020 г.

Научни публикации, публикувани в издания, реферирани и индексирани в световноизвестни бази данни (Web of Sciencе) и (SCOPUS)

 

  • Dimitrova, M., Kostova, S., Lekova, A., Vrochidou, E., Chavdarov, I., Krastev, A., Botsova, R., Andreeva, A., Stancheva-Popkostadinova, V., & Ozaeta, L. (2020). Cyber-Physical Systems for Pedagogical Rehabilitation from an Inclusive Education Perspective. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 11(2Sup1), 186-207. https://doi.org/10.18662/brain/11.2Sup1/104

 

Научни публикации в научни списания, представени в световни вторични литературни източници

  • Симонска, М. (2020). Взаимовръзка на орофациалнатамиофункционална терапия и зъбната оклузия в детска възраст (пилотно изследване). Сп. „Здравна политика и мениджмънт“, Извънреден брой от Четвърта Национална конференция на Българското научно дружество по обществено здраве на тема „Иновации в общественото здраве“, том 20, с. 203-209.
  • Kalpachka D., Sakelarova T., & Kalpachki, R.(2020). The current stage of acute stroke treatment in Bulgaria, International Journal of Stroke.
  • Kalpachka D., Sakelarova T., & Kalpachki, R.(2020). Post-stroke aphasia treatment outcomes: the Bulgarian experience, International Journal of Stroke
  • Georgieva, D., Kalpachka, D., & Kalpachki, R. (2020). Stroke and Aphasia Rehabilitation: Comparison of International Guidelines. Logopedia Silesiana, 9, 1-15, https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.19
  • Kostova, R. (2020). Assessment of the intelligibility of speech in person with dysarthria. Knowledge International Journal, 41(6), pp. 1189 - 1193. Retrieved from https://ikm.mk/ojs/index.php/KIJ/article/view/4394
  • Boycheva, T., & Simonska, M. (2020). Ethiology of language disorders – early predictors for language impairment. Knowledge International Journal, 41(6), pp. 1195 - 1199.
  • Velinova-Yancheva, Liliya, Ek. Mitova, (2020). “Frequency and prevalence of the specific language disorder in bulgarian children of preschool age.” Knowledge International Journal, vol.43.4., pp. 819-824

 

2021 г.

Научни публикации в научни списания, представени в световни вторични литературни източници

  • Simonska, M. (2021). Characteristics of stuttering-like disfluencies in childhood stuttering. Knowledge International Journal, Vol. 44 (3), pp. 275-280, Retrieved from ttps://ikm.mk/ojs/index.php/KIJ/article/view/4904 база данни CEEOL, Copernicus и др.
  • Andreeva, A., Angelova, E. (2021). Impact of Loud Music on Speech Comprehension: A Preliminary Study. KNOWLEDGE – International Journal Vol. 45.4, pp 893 – 898
  • Kostova, R. (2021). Use of FDA-2 for the Diagnosis of Reflexes in Adults with Dysarthria, Knowledge International Journal, 45(7), pp. 1489 - 1494.

Монографии, учебници и ръководства

  • Горанова, Е. (2021). Комплексна логопедична и функционална терапия на заекване при възрастни лица, Университетско издателство „Неофит Рилски“, Благоевград
  • Горанова, Е., (2021). Възстановяване на езика и речта при сензорни форми на афазия“, Ирин-Пирин, ISBN978-954-8505-97-0

 

2022 г.

Научни публикации, публикувани в издания, реферирани и индексирани в световноизвестни бази данни (Web of Sciencе) и (SCOPUS)

  • Andreeva, A., Lekova, A., Simonska, M., & Tanev, T. (2022). Parents’ Evaluation of Interaction Between Robots and Children with Neurodevelopmental Disorders. In: Uskov, V.L., Howlett, R.J., Jain, L.C. (eds) Smart Education and e-Learning - Smart Pedagogy. SEEL-22 2022. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 305. Springer, Singapore, pp 488–49, https://doi.org/10.1007/978-981-19-3112-3_45